26 Temmuz 2009 Pazar

İnternet Reklamını Doğru Seçmek

Bu kısa yazımda yine tespitlerde bulunacak reklam verenlere ve alanlara bu konuda biraz daha self- control mekaznizmalarını daha iyi çalıştırmasını tavsiye edeceğim.

Facebook -Adnet

Reklam verenler açısından bin düşünülüp verilmesi gereken sosyal ağ facebook.Yeni tasarımıyla birlikte reklam alanını etkisileştirmesiykle birlikte google adwords'e göre çok daha pahalı sistem haline gelmiştir facebook.Facebook'un en büyük dezavantajından biri ise kalitesiz niteliksiz reklamların sağ kolonda yer almasıdır.Zyıflama reklamları, kalem kamera, casus saat reklamlarıyla doldurulmuş bir alan.Bunun yanında veya arasında yapılan reklamlar, marka değerini yerle bir etmeye yetecektir.

Adnet, doğan gurubunun adwordsten esinlenerek yaptığı doğan gurubunun internet sitelerinin fazlaca yer aldığı internet ajansı diyebiliriz.Ekşisözlüğün networkünden ayrılmasıyla büyük yara almıştır.Yanar söner reklamlar, görselliği bozmakla beraber, cinsel içerikli ilaçların reklamlarla boğulmasıyla da reklam veren açısından düşünülmesi gereken ajanstır.

Bu reklam alanların bu konuda ciddi denetimden geçirerek reklamları yayınlaması gerekmektedir.Para gelsinde nerden gelirse gelsin demek kısa vadeli çözüm oluşturur ama uzun vadede düşünüldüğünde bir çok potansiyel müşterisini kaybetmeye yol açacaktır.

Son zamanlarda ciddi ciddi yıldızı parlayan Reklamz'i de unutmamak gerekli. Ekşi sözlüğü networküne katarak Doğan gurubunun yara almasını sağlayan Reklamz internet ajanslarında şuanda en güçlü durumdadır...Reklamz'in her dönem (kriz, piyasa durgunluğu veya canlılığında) uyguladığı fiyat politikası ise en büyük dezavantajıdır.Reklamın geri dönüşüm maliyet hesaplarına bakıldığında dağlar kadar fark olmasını görmezden gelen reklamz, hesabını kitabını tam olarak ölçemeyen reklam verenlerin gözdesi halindedir.

Ve adını Beril Tech'ten satın aldığı blogcu.com la duyuran daha sonra satın almalarla sektörde ağırlığını hissetiğimiz NOKTA internet teknolojileri.Kendi sitelerini barındıran networkle ve uygun fiyatlarıyla reklamz'in sektördeki liderliğini devirecek şirket.


Reklam verenler açısından tecrübeli bir ajansla çalışmak ve asıl hedefin ne olduğunu belirlemek çok önemlidir.Bilinirliğin artırılması mı ilk hedef yoksa geri dönüşüm mü?İnternet reklamlarında ölçülbilirliliğin avantajını ayrıca anlatmaya gerek görmüyorum.Temel soru şudur ?Eğer geri dönüşümse amacınız; O reklamlardan gelen müşteri başına harcadığınız reklam ücreti maksimum ne kadardır?

Tavsiyem; Bu maksimum ücreti belirlediğinizde o reklamın gerçek ücreti ortaya çıkacaktır.

2 yorum:

Esra Şimşek dedi ki...

Adnet ve Facebook konusundaki görüşlerine katılıyorum ama ReklamZ ve Nokta kıyaslanamaz bence. Piyasa şuanda Nokta için biraz "large" gibi. Ayrıca Mynet'in reklam ürünleri adtext ve adsmartlinki de incelemeni tavsiye ediyorum.

Ziya Senirli dedi ki...

Merhabalar,

adwords, adtecht, adclik, adsmartlink, bunları da başka bir yazımda ayrıntılı olarak inceliycem.Nokta için geleecğin sektör lideri olark bakıyorum şuan için yol alması gerekiyor...