21 Temmuz 2009 Salı

Müşteriyi Asla Kandırma !

Önceki yazılarımdan birinde ahlaksız rekabetten bahsetmiştik ve isim vermeden eleştirmiştik kendi sektörümüzdeki ahlaksızları.Şimdi müşteriyi kandırmaya çalışmanın neler getirip neler götüreceğini sonuçlarını sizlerle paylaşacağım.

"Müşteriye biz büyüğüz " demekle müşteriye katılan değer veya müşterinin gözünde firmanın veya girişimin büyüdüğünü düşünüyorsanız kocaman bir yanılgı içerisindesiniz.Hele hele bu büyüklüğünüz balonsa yani söylenen rakamlarla yıl sonundaki bilançonuz tutmuyorsa o balon gün gelir patlar.Şimdi siz çok büyüğüz onbinlerce müşterimizden bizden hizmet veya ürün satın alıyor dediğiniz müşteri bunla doğru orantılı olarak aldığı hizmete veya ürüne değer katılmasını yani müşteri için daha avantajlı hale gelmesi gerekmektedir.Asıl büyümekse budur.Sizin kaç müşteriye hizmet vermeniz değil o hizmeti nitelikli mi verdiğinizdir.


Nicelik olarak büyüdüğünüzü müşteriyi kandırarak sayılarla güven artırdığınızı düşünüyorsanız yanılıyorsunuz.Türkiyedeki satın alma alışkanlığı evrensel tetikleyicilerden farklı değildir aslında. Firmanın büyüküğünden ziyade o şirketin köklülüğü, müşteri ilişkileri ve fiyat stratejileriyle alakalıdır.

Bugünün bazı şirketleri satın almayı büyüklüğün etkildeğini, koç sabancı vs. başarılarının büyüklüğe dayandığı ve güvenin bu şekilde sağladığı yanlışında ve çıkmazındalar.Neden sonucu karıştıran şirketler; büyüklüğümüzün nedeni başarıdır demek yerine başarımızın nedeni büyüklüğümüzdür mantığıyla devam ettiklerinde bu yolun sonu bellidir.

Müşteriyi bu konuda kandırmakta cahillikten öte birşey değildir.Günümüzün piyasa koşulları bazen bunu yapmaya şirketleri zorlamışlardır.Fakat farkında olunması gereken büyük olduğunu söylemek yerine küçük olduğunu söylememek arasında çok farklılık...Size yaşadığımız kısa bir anımızı anlatayım;

4 yıl önce Adreseyemek'i kurduğumuzda restorrantlarla anlaşma yapılmalıydı.Piyasa koşullarında malesef; biz öğrenciyiz böyle bir site kuracağız bizimle anlaşırmısınız diyemezdk.Çünkü biliyoruz ki insanların gözünde zaten grişimcilik fikri çok hayalperestlik olarak anılırken, YAPAMAZSINIZ önyargısıyla hiç bir anlaşma yapamazdık. Ama biz şunu yaptık; ne büyük olduğumuzu ne de küçük olduğumuzu söyledik.Söylediğimizi 4 ortaklı bir şirket merkezi şurası faaliyet alanı bu.Söylediğimiz sadece buydu kimseyi kandırmadık.Sonunçta ne oldu biliyormusunuz? Biz site açılmadan 200 restorantla anlaşmıştık bile. Şartların olgunlaşmasıyla da öğrencilikten buralara geldiğimizi rahatça anlattık.

Siz büyüdünüz mü sorusuna gelince? geliştirdiğimiz stratejilerle, samimiyetle, yeniliklerle avantajlarımızla ve ZAMANLA, evet biz gerçekten büyüdük.Kandırmadan, 4 yılda gelinen yerlerle 4 ayda / 1 yılda gelinmeyeceğini bilerek, müşterilerimizin sallama sayılarla kafasını bulandırmak yerine yeniliklerin, hizmet kalitesinin sonucunu alarak büyüdük.


Müşteriyi Asla Kandırma Özeti: Büyüklük başarının sonucudur sebebi değil.Tüketicinin değerlemesindeki etken sayılardan nicelikten geçememektedir.Tam tersine nitelikten ve samimiyetten geçmektedir.

Hiç yorum yok: